PecoPeco ♡

Speak Louder ♡


1 2 3 4



OLD ENTRY ♡

Suasana Hari Raya
Thursday 24 July 2014 12:32 | Written by me | 0 comments

Assalamualaikum,

Hai ciku ciku cak! Jumpa jugak lagi kita ni eh eh? Alhamdulilah, masih bernyawa untuk harini tapi esok tak sure lagu huh hah huh hah huh hah harap sempat lagi hidup, amin amin =) Waaaaaaaa rindunye belog kita! Tak sangka kita bersua lagi kan kan? Tahun ni kan takde bajet la nak beli baju awak, sebenarnya tahun lepas kita dah jahitkan baju untuk awak cuma sampai sekarang tak tersiap la bukan apa, kita ni terlalu pro nak jahit baju untuk awak~ Tak main la jahit baju macam awak ni, kita pro jahit seluar koyak je. Koyak tak seluar tu? TAK? OK KITA TAK PRO LAH 





Raya makin lama makin dekat kan, dupdapdupdap dalam hati rasa sampai nak pitam....adeh biru mata hitamku! Sebut pasal Hari Raya je, semua tau nak eja perkataan tu dengan betul ok apa kata follow me kita eja sama sama meh, H-A-R-I- R-A-Y-A-A-I-D-I-L-F-I-T-R-I tepuk amai amai belalang kupu kupu jum! Ejaan semuanya betul cuma tak boleh nak tunjukkan jarak macam ni adik adik, antara huruf I dan R serta antara A dan jugak A kita kena tekan spacebar satu hentak yeayyy! Sekarang anda menguasainya! (^_^) Lagu belog ni kan tetibe je aku suka tapi jarang keluar dekat radio haha JANGAN PAUSE DULU EH LISTEN FIRST BEST TAU TAK!! 

Eh eh dulu masa kecik kan masa tu aku umo dalam darjah 2 agaknya, disebabkan bilik tido dekat rumah atuk aku dekat kelantan tu ada tingkap.. kerja aku dengan kakak aku suka sangat kacau orang sebelah rumah. Aku bukak tingkap perlahan perlahan, cekedaut cekedaut kebebeh.. batu mana batu? Puishhh~ Aku lempar dekat rumah orang lepastu aku panggil oi oi oi ada orang tak?! Pastu ada orang keluar dari situ aku dengan kakak aku terus jadi macam eh topeng ultraman mana? Cepat cepat cover muka yang cun dulu sapu sapu bedak sikit okay jadi macam hantu cina tampal duit atas dahi 

Tapi apekan daya dulu tu muka sangat nerd dan suci tau dan bila jumpa dorang..
eh bukan sy bukan sy hikhik tak tau la sapa yang baling hmm dah tido la masa tu (Y_Y) Last last kan aku baik baik dengan budak jiran sebelah tu. Dulu tak suka sangat pasal muka dia tu macam sombong then kitaorang jadi rapat sangat! Pastu pergi jalan sana jalan sini, adalah makcik ni tanya dekat aku "Cucu sapa ni? Aku pun jawab, "Cucu atok la" hahahaa aku masa tu mana hafal nama atok aku. Bukan apa aku kan tau nak duit je, auntie..auntie tomel tangat la nak uit raye leh? Kalau masa tu buat macam tu, orang puji jugak. Ya Allah! Comelnye budak ni eee geramnye! Kalau zaman sekarang buat macam tu, Ya Allah! Besar besar still pelat =')

Ada tu kan aku raya la dekat satu rumah ni, aku cakap dengan kawan aku kan agak agak rumah ni mesti dapat dua ringgit pasal memang besar tapi.............................dik, nah 5 kupang pi beli aiskrim

*Ok auntie

SELAMAT HARI RAYA! 

























Next
Back

Post a Comment